Member details

Stichting Vrienden van Airport Eelde

Sort by: -Old first- | New first

11 Jun, 14:34

De staatssteun van 18,6 miljoen euro voor de baanverlenging van Groningen Airport Eelde moet eerst bij de Europese Commissie worden aangemeld. Pas als Europa akkoord gaat, kan de baan worden verlengd. Dat heeft de Raad van State in Den Haag vanmorgen uitgesproken. Het oordeel betekent een forse vertraging, zo niet volledige afstel van de baanverlenging van 1800 naar 2500 meter.

Op enkele andere punten kregen de bezwaarmakers, waaronder vereniging omwonenden luchthaven Eelde en Milieufederatie Drenthe, geen gelijk(6) . Nederlands hoogste rechtscollege vindt niet dat de natuur schade lijdt van de baanverlenging. De Raad van State heeft er ook geen problemen mee dat de luchthaven al om 6.30 uur, een half uur eerder, open gaat. De rechters in Den Haag keurden ook de nieuwe geluidszones goed. Ze zijn niet bang dat de langere baan nadelige gevolgen heeft voor de luchtkwaliteit en de geluidsoverlast
12 Jun, 00:17
Zal ik ook eens gaan protesteren tegen de naam Omwonenden luchthaven Eelde?
Ik ben n.l. ook omwonend en heb totaal geen last van het vliegveld laat deze groep mensen nou toch eens ophouden met deze onzin moet je zien wat dit door hun gezeik nu al gekost heeft.
Hoop dat de Europesee Commissie snel een beslissing kan nemen zodat er verlengt kan worden.
En degene die last heeft van het vliegveld geef ik een advies, verhuis a.u.b.
12 Jun, 09:10
volgens mij bestaat het vliegveld al langer dan dat de bewoners in eelde wonen, je weet van te voren dat een vliegveld groter kan gaan worden, dus ze moeten niet zo zeuen over geluidsoverlast

zou me niks verbazen dat ze ondertussen wel het vliegtuig nemen ( vanaf eelde) naar hun vakantieland
12 Jun, 14:57
ik zit zo te denken
baanverlenging betekent meer vliegtuigen
dus meer arbeids plaatsen.
dat kan toch alleen maar goed zijn
(ja betekent hopelijk ook meer uren voor mij:-p )

dus laat maar komen
ik heb geen last van het vliegveld
en ik woon toch ook redelijk dichtbij

Subject Started by  Replies   Last 
Dennis :doiknowyou:
3 12 Jun, 14:57
«®€N²o»
1 24 May, 16:23
2 13 Feb, 13:03
2 18 Aug 2007, 22:21